Obchodní podmínky a GDPR

Všeobecné obchodní podmínky

účinné od 24. 11. 2025

Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky“ nebo „VOP“) upravují v souladu s ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), vzájemná práva a povinnosti mezi:

Prodávajícím (provozovatelem e-shopu):
AMAO service s.r.o.,
se sídlem Lidická 700/19, 602 00 Brno – střed, Veveří,
IČO: 08995273,
DIČ: CZ08995273,
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném příslušným rejstříkovým soudem,
e-mail: info@amaoservice.cz,
telefon: +420 730 192 353,
korespondenční adresa: Zámrsk 63, 565 43 Zámrsk,
(dále jen „Prodávající“),

a zákazníkem, který uzavírá kupní smlouvu prostřednictvím internetového obchodu umístěného na webové adrese https://prodej.drevozamrsk.cz (dále jen „E-shop“ a zákazník též „Kupující“).

Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavírané mezi Prodávajícím a Kupujícím. Ustanovení odchylná od těchto Obchodních podmínek lze sjednat v kupní smlouvě; taková ujednání mají přednost před VOP.

1. Vymezení pojmů

Pro účely těchto Obchodních podmínek mají níže uvedené pojmy následující význam:

  • Spotřebitel – fyzická osoba, která nejedná při uzavírání a plnění kupní smlouvy v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
  • Podnikatel – osoba zapsaná v obchodním rejstříku nebo osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění, či jiná osoba podnikající podle zvláštních právních předpisů, nebo osoba, která jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání.
  • Zboží – palivové dřevo, dřevo v délkách a další produkty nabízené v E-shopu.
  • Uživatelský účet – účet Kupujícího zřízený v E-shopu na základě registrace, umožňující zejména sledování objednávek a uchování kontaktních údajů.

2. Informace o zboží a cenách

  1. Zboží je prezentováno v E-shopu, včetně hlavních vlastností (např. druh dřeviny, způsob zpracování, délka polínka nebo klády, přibližná výhřevnost či doba schnutí). Konkrétní parametry Zboží jsou uvedeny v detailu každého produktu.
  2. Ceny Zboží jsou uvedeny v českých korunách (Kč) a zpravidla včetně DPH. Informace o tom, zda je cena uvedena včetně DPH, je vždy u produktu výslovně uvedena.
  3. Cena dopravy Zboží není zahrnuta v ceně Zboží a je určena individuálně zejména podle množství a vzdálenosti místa dodání. Orientační informace o dopravě jsou dostupné v sekci „Doprava a platba“. Přesná cena dopravy je Kupujícímu sdělena při telefonickém potvrzení objednávky.
  4. Prodávající si vyhrazuje právo měnit ceny Zboží i dopravného. Pro Kupujícího je vždy závazná cena uvedená v E-shopu v okamžiku odeslání objednávky.

3. Uživatelský účet

  1. Kupující se může v E-shopu registrovat a vytvořit si Uživatelský účet. Při registraci je povinen uvést pravdivé a úplné údaje a tyto údaje aktualizovat v případě změny.
  2. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně přístupových údajů a není oprávněn umožnit užívání účtu třetím osobám.
  3. Prodávající může Uživatelský účet zrušit, zejména pokud jej Kupující déle nevyužívá nebo poruší své povinnosti z kupní smlouvy či těchto Obchodních podmínek.

4. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Objednávku Zboží může Kupující učinit prostřednictvím E-shopu jako přihlášený uživatel nebo bez registrace.
  2. Postup objednání:
    • výběr vhodné kategorie (např. štípané dřevo nebo dřevo v délkách),
    • použití filtrů pro upřesnění parametrů (druh dřeviny, délka, výhřevnost, tvrdost apod.),
    • zvolení délky polínka nebo klády, hrubosti štípání (je-li relevantní) a množství (maximální množství na jeden závoz se může lišit dle aktuální nabídky; standardně je uvedeno u produktu),
    • vložením Zboží do košíku a vyplněním dodacích a fakturačních údajů,
    • vyplněním adresy závozu a využitím funkce pro výpočet orientační ceny dopravy,
    • zvolením způsobu platby,
    • odesláním objednávky tlačítkem „OBJEDNAT“.
  3. Odesláním objednávky Kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito Obchodními podmínkami a Zásadami ochrany osobních údajů a že s nimi souhlasí.
  4. Po odeslání objednávky obdrží Kupující na uvedenou e-mailovou adresu automatické potvrzení o přijetí objednávky (toto potvrzení není ještě uzavřením kupní smlouvy).
  5. V krátkém čase po odeslání objednávky kontaktuje Prodávající Kupujícího telefonicky nebo e-mailem za účelem potvrzení objednávky, upřesnění parametrů dodání a ceny dopravy. Okamžikem tohoto potvrzení je kupní smlouva uzavřena.
  6. Prodávající si vyhrazuje právo požádat Kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně nebo telefonicky) a v odůvodněných případech objednávku odmítnout (např. z důvodu vyprodání zásob, zjevné chyby v ceně apod.).

5. Platební podmínky

  1. Prodávající umožňuje zejména tyto způsoby úhrady kupní ceny:
    • hotově při převzetí Zboží od řidiče,
    • platební kartou při převzetí Zboží od řidiče.
    Aktuálně dostupné způsoby platby jsou vždy uvedeny v E-shopu.
  2. Kupní cena Zboží je splatná při převzetí Zboží, nedohodnou-li se strany jinak. Při platbě v hotovosti či kartou při převzetí je Zboží předáno až po zaplacení kupní ceny a dopravy.
  3. Prodávající vystaví Kupujícímu daňový doklad (fakturu nebo paragon), který předá při dodání nebo jej zašle elektronicky na e-mailovou adresu Kupujícího.

6. Doprava a dodací podmínky

  1. Zboží je dodáváno zejména do regionů uvedených v E-shopu. Konkrétní možnosti dopravy a orientační ceny dopravy jsou popsány na stránce „Doprava a platba“.
  2. Po uzavření kupní smlouvy Prodávající v přiměřené době kontaktuje Kupujícího telefonicky za účelem sjednání přesného termínu a času dodání.
  3. Řidič Kupujícího zpravidla kontaktuje minimálně jeden pracovní den před doručením Zboží a potvrdí orientační čas příjezdu.
  4. Kupující je povinen zajistit, aby v dohodnutém termínu bylo možné Zboží dodat a složit na místě dodání (vhodný příjezd, dostatečný prostor pro složení Zboží a další podmínky uvedené v popisu Zboží nebo v informacích o dopravě).
  5. Není-li možné Zboží dodat z důvodu překážek na straně Kupujícího (např. nepřístupné místo, nepřítomnost Kupujícího), může Prodávající požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů (zejména náklady na dopravu).
  6. Nebezpečí škody na Zboží přechází na Kupujícího okamžikem jeho převzetí od dopravce (řidiče). Kupující je povinen Zboží při převzetí přiměřeně zkontrolovat a případné zjevné vady či poškození ihned oznámit řidiči a zaznamenat do předávacího dokladu.

7. Práva z vadného plnění (reklamace)

  1. Práva Kupujícího z vadného plnění se řídí ustanoveními občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
  2. Prodávající odpovídá Kupujícímu, že Zboží při převzetí nemá vady, zejména že:
    • má vlastnosti popsané v E-shopu,
    • se hodí k účelu, který Prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
    • odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku či předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku či předlohy,
    • je dodáno v odpovídajícím množství a objemu.
  3. Vzhledem k povaze Zboží (palivové dřevo) je nutné dodržovat doporučení k jeho skladování a používání (suché, vzdušné místo, ochrana před deštěm apod.). Prodávající neodpovídá za vady způsobené nesprávným skladováním, nevhodným zacházením či použitím Zboží v rozporu s těmito doporučeními.
  4. Reklamaci může Kupující uplatnit bez zbytečného odkladu po zjištění vady, a to:
    • písemně na korespondenční adrese nebo sídle Prodávajícího, nebo
    • e-mailem na adrese info@amaoservice.cz.
    V reklamaci by měl Kupující stručně popsat vadu, doložit ji (např. fotografiemi) a uvést, jaký způsob vyřízení reklamace požaduje.
  5. Prodávající vyřizuje reklamace v zákonných lhůtách. O způsobu vyřízení reklamace bude Kupující informován na kontaktní údaj, který v reklamaci uvede.

8. Odstoupení od smlouvy spotřebitelem

  1. Je-li Kupující Spotřebitel, má v souladu s občanským zákoníkem právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem (online) bez udání důvodu do 14 dnů ode dne převzetí Zboží.
  2. Pro odstoupení může Spotřebitel využít jakoukoliv jednoznačnou formu oznámení (doporučuje se písemné či e-mailové odstoupení obsahující identifikaci smlouvy, Zboží a Spotřebitele).
  3. Spotřebitel je povinen Zboží Prodávajícímu zaslat nebo předat bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy Prodávajícímu odstoupení od smlouvy oznámil. Náklady spojené s vrácením Zboží nese Spotřebitel.
  4. Spotřebitel odpovídá Prodávajícímu za případné snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se Zbožím jinak, než je nutné k seznámení se s jeho povahou a vlastnostmi.
  5. Právo na odstoupení není možné uplatnit v případech, kdy jsou naplněny zákonné výjimky, například pokud bylo Zboží upraveno podle přání Spotřebitele nebo pro jeho osobu (typicky u specifických individuálně nařezaných délek apod.).
  6. V případě oprávněného odstoupení vrátí Prodávající Spotřebiteli veškeré přijaté platby, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy mu bylo doručeno odstoupení od smlouvy. Platby vrací Prodávající stejným způsobem, jakým je přijal, nedohodnou-li se strany jinak.

9. Odstoupení od smlouvy podnikatelem

Je-li Kupující Podnikatel, neuplatní se ustanovení o právu Spotřebitele odstoupit od smlouvy do 14 dnů. Možnost odstoupení či změny objednávky může být Prodávajícím poskytnuta na základě individuální dohody.

10. Mimosoudní řešení sporů

  1. Spotřebitel má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je:
    Česká obchodní inspekce (ČOI),
    Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1,
    web: https://www.coi.cz.
  2. Pro řešení sporů z online nákupů může Spotřebitel využít také platformu pro online řešení sporů (ODR) dostupnou na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr .

11. Závěrečná ustanovení

  1. Právní vztahy mezi Prodávajícím a Kupujícím se řídí právním řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele.
  2. Je-li některé ustanovení těchto Obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, zůstávají ostatní ustanovení platná a účinná. Neplatné ustanovení bude nahrazeno ustanovením, jehož účel se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje.
  3. Prodávající je oprávněn tyto Obchodní podmínky jednostranně měnit či doplňovat. Nová verze Obchodních podmínek je účinná zveřejněním v E-shopu. Na již uzavřené kupní smlouvy se použije znění Obchodních podmínek účinné v době uzavření smlouvy.

Zásady zpracování osobních údajů

účinné od 24. 11. 2025

Tyto Zásady zpracování osobních údajů informují zákazníky a uživatele E-shopu https://prodej.drevozamrsk.cz o tom, jakým způsobem společnost AMAO service s.r.o. zpracovává jejich osobní údaje v souladu s Nařízením (EU) 2016/679 (Obecné nařízení o ochraně osobních údajů – „GDPR“) a souvisejícími právními předpisy.

1. Správce osobních údajů

Správce osobních údajů (dále jen „Správce“):
AMAO service s.r.o.,
se sídlem Lidická 700/19, 602 00 Brno – střed, Veveří,
IČO: 08995273,
DIČ: CZ08995273,
e-mail: info@amaoservice.cz,
telefon: +420 730 192 353,
korespondenční adresa: Zámrsk 63, 565 43 Zámrsk.

Správce nejmenoval pověřence pro ochranu osobních údajů, neboť mu tato povinnost podle GDPR nevyplývá.

2. Jaké osobní údaje zpracováváme

Správce zpracovává zejména následující kategorie osobních údajů:

  • identifikační údaje – jméno a příjmení, případně název firmy, IČO, DIČ,
  • kontaktní údaje – adresa, e-mail, telefon,
  • údaje o objednávkách a smlouvách – objednané Zboží, množství, cena, způsob platby, historie nákupů, čísla dokladů,
  • platební údaje – informace o provedené platbě (např. datum, částka, způsob platby; Správce obvykle neukládá kompletní údaje platební karty),
  • údaje z Uživatelského účtu – přihlašovací e-mail, uložené adresy a další dobrovolně poskytnuté informace,
  • komunikační údaje – záznamy komunikace s podporou (e-maily, telefonní poznámky),
  • technické a provozní údaje – IP adresa, logy systému, informace o zařízení a prohlížeči, cookies.

3. Účely a právní základy zpracování

Účel zpracování Rozsah zpracovávaných údajů Právní základ
Realizace objednávky a plnění kupní smlouvy identifikační a kontaktní údaje, dodací a fakturační adresa, údaje o objednávce a platbě čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR – plnění smlouvy
Vedení účetnictví a plnění daňových povinností fakturační údaje, údaje o platbách, čísla dokladů čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR – plnění právní povinnosti
Komunikace se zákazníky, řešení dotazů, reklamací a stížností identifikační a kontaktní údaje, údaje o objednávce, obsah komunikace čl. 6 odst. 1 písm. b) a f) GDPR – plnění smlouvy a oprávněný zájem Správce
Provoz a bezpečnost E-shopu (logy, prevence podvodů) IP adresa, logy systému, údaje o zařízení a prohlížeči čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR – oprávněný zájem Správce na bezpečném provozu
Newsletter a obchodní sdělení (e-mail) jméno, e-mail, informace o preferencích (je-li relevantní) čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR – souhlas subjektu údajů
případně oprávněný zájem podle zákona o některých službách informační společnosti
Marketing a analýza návštěvnosti (cookies) cookies, online identifikátory, údaje o pohybu na webu čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR – souhlas (u analytických a marketingových cookies);
čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR – oprávněný zájem (u nezbytných technických cookies)

4. Doba uchování osobních údajů

Osobní údaje jsou uchovávány pouze po dobu nezbytnou pro daný účel:

  • po dobu trvání smluvního vztahu a poté po dobu nutnou pro uplatnění nároků z tohoto vztahu (zpravidla 3–5 let od ukončení smlouvy),
  • účtovné doklady se uchovávají po dobu stanovenou právními předpisy (typicky 5–10 let),
  • údaje pro zasílání newsletterů do doby odvolání souhlasu nebo odhlášení odběru, případně po dobu, po kterou lze rozumně očekávat zájem o nabídku,
  • logy a technické záznamy po dobu obvykle v řádu měsíců až let, dle interních bezpečnostních pravidel a potřeb,
  • po uplynutí doby uchování jsou osobní údaje bezpečně vymazány nebo anonymizovány.

5. Příjemci osobních údajů

Správce může osobní údaje předávat pouze v nezbytném rozsahu těmto kategoriím příjemců:

  • dopravcům a smluvním přepravcům zajišťujícím doručení Zboží,
  • poskytovatelům platebních služeb (pokud jsou využiti třetí poskytovatelé platebních bran),
  • poskytovatelům IT služeb a provozovatelům e-shopové platformy a hostingu,
  • účetním a daňovým poradcům,
  • právním zástupcům a orgánům veřejné moci, pokud to ukládá právní předpis.

Se všemi zpracovateli má Správce uzavřeny smlouvy o zpracování osobních údajů, které obsahují závazek mlčenlivosti a povinnost zajistit odpovídající úroveň zabezpečení osobních údajů.

6. Předávání údajů do třetích zemí

Správce v zásadě nepředává osobní údaje do zemí mimo Evropský hospodářský prostor (EHP). Dojde-li výjimečně k předání do třetí země (např. při využití poskytovatelů služeb se servery mimo EU), děje se tak pouze za použití odpovídajících záruk, zejména standardních smluvních doložek Evropské komise nebo jiných nástrojů podle GDPR.

7. Newsletter a obchodní sdělení

  1. V E-shopu lze přihlásit odběr newsletteru zadáním e-mailové adresy do příslušného formuláře. Vložením e-mailu a jeho odesláním dává uživatel souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely zasílání obchodních sdělení a marketingu.
  2. Správce může zasílat obchodní sdělení týkající se obdobných produktů také stávajícím zákazníkům na základě oprávněného zájmu a v souladu se zákonem o některých službách informační společnosti. Zasílání těchto sdělení může každý příjemce kdykoliv bezplatně odmítnout (odhlásit se) – například prostřednictvím odkazu v patičce e-mailu nebo zasláním žádosti na e-mail Správce.

8. Cookies a další sledovací technologie

  1. E-shop využívá cookies a obdobné technologie pro zajištění funkčnosti webu, měření návštěvnosti a případně pro marketingové účely.
  2. Cookies lze rozdělit na:
    • nezbytné (technické) cookies – nutné pro správné fungování E-shopu (např. udržení obsahu košíku, přihlášení, bezpečnost),
    • preferenční cookies – slouží k zapamatování vašich voleb a nastavení,
    • statistické cookies – pomáhají Správci pochopit, jak návštěvníci používají E-shop,
    • marketingové cookies – používají se pro personalizaci reklamy a sledování chování uživatelů napříč weby.
  3. Při první návštěvě E-shopu se zobrazí lišta s informacemi o cookies, kde může uživatel vyjádřit svůj souhlas s použitím jednotlivých kategorií cookies nebo je odmítnout (kromě nezbytných cookies, které běží i bez souhlasu).
  4. Podrobnější informace o konkrétně používaných cookies a možnostech jejich nastavení jsou dostupné v samostatném dokumentu nebo rozhraní pro správu souhlasu s cookies na webu.
  5. Uživatel může nastavení cookies kdykoli změnit také prostřednictvím nastavení svého internetového prohlížeče.

9. Zabezpečení osobních údajů

Správce přijal vhodná technická a organizační opatření, aby zajistil odpovídající úroveň zabezpečení osobních údajů. Tato opatření zahrnují zejména:

  • šifrovaný přenos dat (HTTPS),
  • omezený přístup k osobním údajům pouze oprávněným osobám,
  • pravidelné zálohování a zabezpečení informačních systémů,
  • uzavření smluv o zpracování osobních údajů se zpracovateli.

V případě porušení zabezpečení osobních údajů, které by mohlo vést k vysokému riziku pro práva a svobody fyzických osob, bude Správce postupovat v souladu s GDPR, zejména oznámí tuto skutečnost Úřadu pro ochranu osobních údajů a v potřebných případech i dotčeným subjektům údajů.

10. Práva subjektů údajů

Subjekt údajů (zákazník, uživatel E-shopu) má dle GDPR zejména tato práva:

  • právo na přístup – získat potvrzení, zda Správce zpracovává jeho osobní údaje, a informace o tomto zpracování, případně kopii zpracovávaných údajů,
  • právo na opravu – požadovat opravu nepřesných nebo doplnění neúplných osobních údajů,
  • právo na výmaz – požadovat výmaz osobních údajů, pokud jsou splněny podmínky stanovené GDPR (např. údaje již nejsou potřebné, byl odvolán souhlas, údaje jsou zpracovávány protiprávně apod.),
  • právo na omezení zpracování – v určitých případech požadovat omezení zpracování (např. po dobu řešení námitky nebo sporu),
  • právo na přenositelnost – získat osobní údaje, které Správci poskytl, v strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu a předat je jinému správci, pokud je zpracování založeno na souhlasu nebo smlouvě a probíhá automatizovaně,
  • právo vznést námitku – proti zpracování, které je založeno na oprávněném zájmu Správce nebo je prováděno pro účely přímého marketingu, včetně profilování; v případě námitky proti marketingu Správce osobní údaje pro tyto účely již dále nezpracovává,
  • právo odvolat souhlas – byl-li právním základem zpracování souhlas, může jej subjekt údajů kdykoliv odvolat, a to způsobem, kterým byl souhlas udělen (např. odhlášením z newsletteru),
  • právo podat stížnost – u dozorového úřadu, kterým je v České republice:
    Úřad pro ochranu osobních údajů,
    Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7,
    web: https://www.uoou.cz.

11. Kontaktní údaje pro uplatnění práv

Pro uplatnění svých práv či zaslání jakýchkoliv dotazů ohledně zpracování osobních údajů se můžete obrátit na Správce:

e-mailem: info@amaoservice.cz
poštou: AMAO service s.r.o., Lidická 700/19, 602 00 Brno – střed, Veveří.

12. Závěrečná ustanovení

  1. Tyto Zásady mohou být Správcem průběžně aktualizovány, zejména v důsledku změn právních předpisů nebo způsobu zpracování osobních údajů. Aktuální znění je vždy zveřejněno v E-shopu.
  2. Doporučujeme, aby se uživatelé E-shopu s těmito Zásadami pravidelně seznamovali.